понедељак, 5. октобар 2015.

Kad ti koze čuvaju kupus...

Posle dužeg vremena pozdravljam sve vas blažene koji, kao i ja, imate "čast" da živite u opštini Novi Bečej. Zašto smo blaženi?! Pa sudeći po opštinskom sajtu teče nam med i mleko, kolo se vije sve do Ujvideka, ajvar teče u potocima, na Borđošu ćemo uskoro naći Atilu Biča Božijeg a jedini problem koji je postojao je na putu da bude rešen sada kada firma iz Rusande, kojoj NIJE namešten tender, izbehatonira park. Neprijatno nam je kol'ko nam dobro ide, otprilike kao i celoj državi. Tol'ko nam je dobro da još malo pa po standardu stižemo i Ameriku, a amerikanci imaju jednu lepu izreku koja kaže da McDonald's-u ne treba ostavljati kravu na čuvanje, ali vratićemo se na ovu izreku nešto kasnije. 

I da, čestitam vam svima osvajanje prestižne nagrade, dragi moji Brand leader-i; Turistički oskar je, složićete se, u pravim rukama.

 
Slika preuzeta sa www.novibecej.rs 
I dok, brišući suze radosnice zbog ove prestižne nagrade, otvarate frižider u kom većina zatiče samo ajvar, jer veliki broj ljudi nema novca da ajvaru doda i neku mesnu prerađevinu, siguran sam da ponos izbija iz vas, i da ste rešeni da nastavite da slepo pratite ljudske gromade koje smo izabrali da nas vode, a koje su ujedno i primile ovu prestižnu nagradu u naše ime.
 
Jer kako ne stati iza ovih ljudi kada svojim svetlim primerima pokazuju i nama ostalima, neukim provincijalcima, kako se razvija turizam i omogućavaju nam da i sami od istog zaradimo neki dinar. I kako... Šteta što ne postoji font koji označava sarkazam, pa da kada koristim ovu stilsku figuru i sami možete odmah da vidite da ovakve likove mogu da prate samo ljudi iz romana Radoja Domanovića.

Nije li čista ironija to što nam o razvoju turizma već godinama govore oni koji sve opštinske događaje, o trošku poreskih obveznika, organizuju igrom slučaja ispred svoja dva lokala; i još im to ne bude dosta, jer državu valja još malo izmusti, pa još onda reše i da ne plaćaju porez, te im sad isti ti lokali izgledaju ovako:



Verujem da dve veličine sa gornje slike sada sede u svojim "skromnim" domovima, koji su pre prelaska na državne jasle bili i više nego skromni, a sada bi zasenili i domove mačvanskih gastarbajtera, i razmišljaju: "kud baš mene ovo da strefi". Još jednom, šteta što ne postoji "sarkazam font". Šteta jer dok se oni to pitaju mi bi trebali da se zapitamo zašto se ovo desilo baš sada, tačnije zašto se čekalo da prođe i Miholjsko leto, ne bi li obojica namakli još koji dinar na koji neće platiti porez, pa je sa prvom jesenjom kišom stigla i poreska inspekcija.

Naravno, pozdravljam kao što i svi vi verujem pozdravljate, akcije poreske inspekcije. U životu mora da se umre i da se plati porez, jer od tog poreza se grade putevi, škole, doktori dobijaju platu... Znate već te uobičajne floskule. Ali izgleda neki ovu drugu obavezu mogu da izvršavaju selektivno, i da se još onda dogovore kada će im u kontrolu stići državni organi, kad već moraju; jer baš bih voleo da sam video njihovu reakciju da vredni inspektori nisu čekali jesen, nego da su recimo posle Svetog Ilije, kada je sunce sve milije, zatvorili na mesec dana oba lokala. Aha, šta ćemo sad?! Gospojina stiže, sa svim svojim pratećim događajima koji kreću već od drugog vikenda avgusta, pošto je prvi vikend mahom rezervisan za Karlsbad, a crvene nalepnice sa gornje slike stoje na čelima naša dva velikana.

A kako je došlo do odlaganja nisam ni ja siguran, ali vrlo lako možemo pretpostaviti da to verovatno ima veze sa transferom našeg dvojca koji su crveno-beli dres nedavno zamenili plavo-žuto-zelenim; dresom čija cena skače jer kako stvari stoje debeli trener plavo-žuto-zelene ekipe je izgleda spreman da svoju omalenu škvadru pridruži plavo-crvenom velikanu.

Bilo kako bilo, činjenica je da smo ih mi ovakve izglasali, a za to šta smo onda mi dobru repliku ima Gipsani u filmu Profesionalac - "Nije Sloba kriv, mi smo .....". Pustiću vas da sami završite citat iz ovog sjajnog filmskog ostvarenja. 

A dok se vi prisećate Profesionalca lider našeg dvojca koristi "pauzu" u radu svog lokala i uveliko priprema novinu na novobečejskoj turističkoj sceni. Ne znam da li ste upoznati, ali transfer u plavo-žuto-zelene boje nije mu doneo samo o(p)stanak na vlasti, naprotiv! Nije naš junak lud da se tako jeftino proda, pa tako sad može da nastavi da ne plaća struju vodu i druge komunalije za kuću i lokale, jer kum Džab Hat to već godinama omogućava, a i vrlo brzo ćemo, verovatno već od sledećeg leta, imati priliku da uživamo u novom ribnjaku, na novom salašu ćelavijeg iz čuvenog dvojca sa slike, čije kopanje sponzoriše upravo plavo-žuto-zelena ekipa. 

Tako da ne znam za vas, ali ja jedva čekam da pojedem neku ribu, u divnoj bašti salaša "Čestereg", pored prelepog ribnjaka, ali sam malo unapred razočaran jer je jedan som kapitalac u vlasničkoj strukturi, a drugi som sa slike će verovatno isto biti tu, pa je samim tim mogućnost da se upeca neki kapitalac znatno manja. Ja ću ipak probati da bućkam ispred njih, ali sad se već dobro snalaze i na suvom.
     
I da se za kraj vratimo na američku izreku sa početka ovog teksta, ostavili smo kravu McDonalds'u da nam je pričuva, i sad nam je đavo kriv što su je pojeli oni koji mogu da priušte odlazak u McDonald's. U stvari, imamo i u Srbiji izreku za ovo, nema potrebe da posežemo za američkim primerom. Pre neki dan je jedan od naših političara, na pitanje da li mu treba državno obezbeđenje, rekao da neće da da kozama da mu čuvaju kupus. E tako se i ja sad osećam, ali ko mi je kriv kad sam glasao da mi dve (bo)sanske koze upravljaju gradom.